אריאל הכהן

אופטיקלנד

׳אופטיקלנד׳ מכיל ריבוי נקודות מבט של גברים ומכשירים – מבטים מתוך, מבטים אל עבר, מבטים על. הצטלבות המבטים מכוננת את יחסי הכוחות במרחב ומפעילה אותו.
מאחורי המבטים מצטבר ידע. בתערוכה מוצגים תצלומים ואובייקטים שמהדהדים גופי ידע היסטוריים או מיתולוגיים: בכניסה מסודרות בערימות מנסרות בטון שעל גביהן סימני מערכת ההפעלה של המצלמה (Manual), ועל הקיר פרוש אינדקס צילומי ריק (contact sheet), שהכיל בעבר תיעוד של ממצאים ארכיאולוגיים.

דרך מערך העבודות אני מבקש לעסוק בתשוקה לראות, באמצעי הראייה המממשים תשוקה זו, ובקשר של אלו לשליטה ויחסי כוח